Friday 19 April 2019

PBAKL 2019

Salam. Yang mengenali aku memang tau aku ni penggemar novel. Setiap bulan, aku mesti akan ada stok novel baru. Pendek kata sebelum habis satu-satu novel aku baca tu mesti dah ada prepare yang lain. Tak boleh kalau tak membaca. Itu memang untuk isi masa aku or my 'me time'.

Walaupun anak tengah membesar, kadang aku curik jugak masa baca sikit-sikit. Haha. Actually tak terhad sangat pada novel cuma novel tu memang wajib la. Aku baca jugak buku-buku lain as long as interesting.

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) memang acara wajib aku setiap tahun dari zaman diploma dulu tahun 2009. Setiap tahun mesti check kalendar bila PBAKL. Membuak-buak perasaan nak pergi. Haha. 

Untuk tahun ni, aku pergi ber-3 dengan husband and anak. Tahun lepas aku tak dapat pergi sebab anak aku baru 4 bulan. PBAKL kali ni pun diawalkan sebulan. Biasanya hujung bulan April sampailah minggu pertama bulan Mei. Tapi tahun ni start 29 Mac sampai 7 April. Maybe because of bulan puasa awal bulan depan.

Aku memang ada novelis favourite. Of course la dah nama pun peminat novel. And my fovourite novelis is Suri Ryana. Aku kenal penulisan beliau melalui novel yang pertama, MAID. Tu pun aku dapatkan dari PBAKL hasil suggestion kawan. And now aku dah follow sampai novel terbaru and ke-8 beliau, MARRY ME, SENORITA. Means aku dah beberapa kali jumpa Suri Ryana ni. Even kalau sebut nama pun dia dah naik kenal dah sebab lama dah aku follow.

Tengok la budak kecik ni takut orang

Ni lagi la dia takut bila orang nak peluk

Aku suka suasana yang penuh buku. Maybe sebab dari kecik parent ajar. Even dapat result exam bagus pun Ibu Ayah akan hadiahkan buku. And aku terapkan buku untuk anak kecik aku yang baru 1 tahun 4 bulan ni. Aku belikan buku untuk dia. So far dia rajin bukak buku dia dekat rumah tapi mesti nak tangan Ibu yang tunjuk. Aiyakk..

Ni antara gambar lain PBAKL 2019 yang baru je melabuhkan tirai dekat PWTC. 

Senyum senget dapat belon! Ikutkan tak dapat tapi dia pergi mintak dekat orang booth

My small family

Ni dekat level atas

Si kecik tengah pilih buku. Konon pandai sangat

InshaaALLAH panjang umur jumpa PBAKL 2020 pulak. Aminnn...


No comments:

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman