Tuesday 30 April 2013

Email yang diragui

Salam. Setiap hari aku pasti akan cek email. Almaklumlah, semenjak start mencari-cari kerja ni. Macam-macam web yang aku register untuk dapat info job vacancy. Tu yang memang akan ada je email.

Yang buat aku semak bila ada email yang tak sepatutnya terutamanya kat 'Spam'. Macam-macam! Naik geli-geleman pun ado! Pasal ubat kuat pun sibuk promosi. Haiyakkkk...

Apa yang aku nak story kat korang, aku selalu dapat email macam ni yang akan bertajuk 'PRIVATE MESSAGE'. Private la sangat. Email dari luar negara mintak tolong itu ini, nak tranfer duit la. Amount dia bukannya sikit. Kalau sekali dua aku boleh terima. Tapi selalu email macam ni masuk.


Bila baca, memang diorang really need help. It looks like kita ni orang penting yang terpilih untuk transfer amount yang besar tu. How lucky I am kalau benda tu betul kan. Hek hek.

Kalau dapat email macam ni, janganlah terlalu percaya. Kita tak tau pun pasal benda ni. Aku memang takut kalau ditipu. Normally, aku akan delete terus je. Mungkin disebabkan ni jugakla ramai rakyat kita yang terpedaya, berhabis duit. Kalau dapat email dari mana-mana yang diragui tu, better jangan involve. Just buat tak tau and delete. Mencegah itu lebih baik.

5 comments:

makhana said...

sangaaaaaattt bykkk dpt emel mcm ni..ntah pape je...konon2 ada org nak pcye..hehe

Dayang Deno said...

selalu juga dpt email mcm ni.. tak boleh dipercayai

walya said...

komentarnya napa tak di balas :)

Miss Za said...

x pernah dpt.. tp kit jgn mudah percaya benda2 mcm nih..

Unknown said...

dah la semakkan email.spam pulak..hhuhu.. benda mcm tu mmg tak boleh percaya

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman