Thursday 2 June 2016

Facebook & instagram deactive?

Salam. Tajuk tu untuk announce bagitau kalau ada yang mencari dekat facebook. Kat sini secara formalnya bagitau aku dah deactivate account since 2 Jun means hari ni. So macam aku letak kat belah tepi tu, kalau ada apa-apa, just email.

Actually facebook yang aku delete ni facebook yang baru jugak. After aku delete first account which is since 2009. Zaman kanak-kanak baru nak up umur 19😅. Banyak story and gambar dalam tu but then untuk kebaikan, delete. So the second account pun dah deactivate. Mungkin ada facebook lagi ke in the future? InshaaAllah tapi tak pasti bila.

Actually untuk orang yang dah biasa dengan media sosial since 2009 at first it was hard. But then dah lama-lama and fikir balik, elokla aku tutup sementara. Instagram pun maybe akan deactivate. 

Both akaun untuk sementara sampai masa yang sesuai untuk on balik. Laman sosial ni ada baik buruknya. Depends on how kita guna. Dulu waktu sign up umur muda lagi and zaman study. Fikir untuk suka-suka je. Seiring dengan usia yang meningkat kadang-kadang kena matang sikit. Dari banyak unsur negatif yang masuk, better deactivate.

Blog? Tak mungkin delete. Ni paling penting antara semua media sosial. Semua cerita, rasa diluahkan kat sini. Kematangan aku pun boleh tengok dari segi cara penulisan kat sini😅.

Anyway, tak nak cerita panjang nanti korang boring. Anything can email and tinggalkan komen ye. InshaaAllah will reply cuma cepat lambat je.



2 comments:

Madam N said...

hmm,mujurlah buat account facebook time umur dah 25 tahun..dulu pun mula2 refuse nak buka account.

Zie Madini said...

hahaha...kannn dik. Blog tak mungkin akan delete. same goes with akak.Akak membesar dgn blog...hikss.

but then FB n Instag belum pernah lagi lah delete. hiksss

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman