Monday 6 May 2013

Kali pertama mengundi & Petugas IT

Salam. Tarikh 5 Mei dengan umur 23 tahun, telah membuktikan aku sudah cukup besar dan matang di mana aku telah mengundi for the first time! Hek hek..

Aku register dulu senang je. Melalui kawan yang mesej sehari after my birthday dua tahun lepas sebab waktu tu dia kerja dengan SPR. SMS detail kat dia je. Thank you kawan!

Memang satu pengalaman berharga dapat melaksanakan tanggungjawab. Kalau ditanya apa yang aku undi, itu adalah rahsia. Undi terletak di tangan kita..:)

Tanda dakwat di jari membuktikan aku mengundi! Yeay!

Disebalik first time mengundi, aku jugak bertindak sebagai 'Petugas IT'. Actually, sebulan sebelum PRU13 ni aku dah start busy. Ke sana-sini terkejar sebab nak memastikan time hari mengundi nanti semuanya berjalan dengan lancar.


Penat dan panas. Dua benda dapat aku simpulkan waktu ni. Nampak tak senyum pun tak ikhlas tu?

Kat tempat yang aku bertugas ni hampir 90% pengundi keluar mengundi. Satu jumlah yang banyak. Tahniah sebab anda semua menjalankan tanggungjawab. Overall hari ni berjalan dengan agak lancar. Kalau setakat kalut sikit tu ada la.

4 comments:

Fazleyatul Aini said...

me also a first-time voter ! alhamdulillah BN menang. sebab sy memang tak yakin untuk perubahan yang di war2 kan. boleh gitu? huhu

Syazana Zainn said...

samalah saya pun 1st time voting

:)

mmg nervous sgt

hihi

Nurfara Hani said...

yeah !!! kita sama la petugas IT,. hehe

Unknown said...

hehe..bestnya dapat mengundi..

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman