Tuesday 4 October 2011

'Whitehead'

Salam. Korang ada masalah whitehead? Aku sure ramai kaum perempuan yang ada masalah ni. Sangat tak selesa kan bila tengok muka depan cermin and nampak whitehead yang mencacatkan keadaan.

Dulu aku pun selalu sakit mata. Beli pelekat hidung clean & clear tu pun tak jalan. Semenjak aku kerja sementara dekat kedai kecantikan dan kesihatan hari tu, aku dah mengetahui gejala whitehead ni. Hehe. Sampaikan aku pulak bagi tips kat customer.


Whitehead ni secara kesimpulannya terjadi coz muka yang berminyak dan disapu bedak. Sure kat sini sume mesti tenyeh bedak compact kat muka kan? Ha! Bedak yang you all pakai tu la menyumbatkan pori kat muka tuh! *macam aku tak buat je*

Bila anda buat facial, muka akan dibersihkan dan segala whitehead and blackhead akan dipicit. So, muka akan menjadi sangatlah segar-bugar.

Tapi, korang boleh saving. Tak perlu pergi facial. Boleh buat sendiri. First, stim kan muka. Wap kan muka korang kat air panas. 15 minit ok dah. Second, amik pemicit. Tau tak pemicit whitehead tu? Ada jual kat guardian and watson. Picit satu-satu, slow-slow. Keluarkan dia betul-betul. Memang pedih sikit tapi hasilnya superb! Next, bersihkan muka. After that, sapu masker. 

Biasanya asal aku sapu masker je, confirm tertido sejam! Uisshh! Buruk perangai!

Ni bukan turutan untuk semua step facial. Apa yang aku taip ni khas untuk picit keluarkan whitehead sahaja. Dan! Anda telah mengetahui bahawa bedak yang menyumbatkn pori apabila muka berminyak yang menyebabkan whitehead.

5 comments:

jeBateja said...

ishhh....info bagus ni.....errr...info harga kawan2 ada...? ahakz

Unknown said...

aha ! thanks :D masalh gile kot bnda tuu :(

Mysara Ab Rahman said...

jebat : info pn nk kne letak harga ke? adoi...:p

Mysara Ab Rahman said...

wani : tau xpe..at least skrg dh kurang ckit...;)

penmerah said...

bleh amalkan salu ni. muahaahahaaaa

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman