Tuesday 26 February 2019

Recap 2018

Salam. Dah lama sangat aku tinggalkan blog sampai satu cerita 2018 pun tak da. Kena recap satu-satu cerita yang aku rasa penting untuk simpan dalam blog ni.

5 bulan cuti!
Yaaa... Lama kan 5 bulan? 2 bulan warded and 3 bulan maternity leave. 10/10/2017 masuk wad and masuk kerja 05/03/2018. Menunggu masa habis pantang nak masuk kerja balik tu memang excited yakmat. Habis macam-macam barang baru aku beli termasuk makeup baru. Hee. Tapi eksited aku tu tak lama la. First day je, second day dah normal balik. Boss sampai cakap, "Ada staff baru la". Hurm..sindir ke apa?


Gambar ni betul-betul diambik tak sampai sebulan lepas aku balik maternity

BAS KickOff 2018
Ini memang event every year untuk position aku. Kali ni buat dekat Saujana Hotel, KL. Hotel bertaraf 5 bintang yang sangat selesa.







Nak tinggalkan anak and husband for the first time but then Ibu harus kuat. 3 hari 2 malam dekat sini and aktiviti memang pack. Meeting, dinner and team building. 




Untuk dinner malam tu, alhamdulillah, untuk malam tu aku dapat award, Top Takaful Producer 17/18. Memang tak sangka but syukur.





Hari ke-2 kami ada sesi team building and yes all compulsary to participate. Aktiviti ni memang acara wajib setiap tahun cuma different location. Overall memang sangat seronok. Bukan senang dapat berkumpul semua nationwide. Time ni la boleh jumpa kawan-kawan. Hee.








#babyNM1straya
Raya kali ni sangat bermakna sebab tahun ni aku bertiga! Ada si kecik yang baru 6 bulan time raya hari tu. Nak ambik gambar pun entah berapa kali baru nampak proper. Nak ambik gambar dengan dia pun mesti ada props belakang tabir nak buat dia attaracted.





Tahun ni pulak giliran beraya rumah family aku. Memandangkan kami duduk dengan nenek and tahun ni jugak ramai yang raya sini, so memang meriah! Best bila ramai-ramai macam ni, Barula rasa suasana raya. Haha.




#babyNM1stbirthday
Nampaknya berkaitan my baby memang ada hashtag ke? Ni semua pengaruh instagram la and memang aku guna hashtag tu. Hee.

Untuk first birthday my babygirl ni first kami ke Melaka. Nak bawak dia naik beca. Mula-mula memang dia mengengek, tapi lama-lama ok Beca tu kan berlampu-lampu and bunyi lagu kuat. So maybe mula-mula dia takut. Dah lama nak bawak dia naik, tapi waktu tu kecik lagi. Tapi tak paham jugak siapa yang terlebih excited, Ibu Ayah ke Medina???



Then esoknya on that 04/12, kami terus dari Melaka straight ke KL. Kita ke Zoo Negara! So pelajaran Tahun 1 adalam mengenal haiwan. Bukan senang bawak budak kecik ni. Sebelum pape memang bagi perut dia kenyap dulu. Makan bubur and susu siap-siap and alhamdulillah Medina tak meragam. Suka dia tengok macam-macam. And paling nampak dia attracted, harimau. Haha.





On the way balik baru kami singgah Secret Recipe untuk makan kek. Simbolik sambutan birthday mesti ada kek. Sambut bertiga mcam ni pun dah cukup happy. A really quality time for us.




Moga anak Ibu emmbesar dengan baik and sihat ye. Jadi anak yang solehah and berjaya dunia akhirat.

Ni antara benda penting yang aku summarize for 2018. Nak buat satu-satu entry tak larat.

No comments:

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman