Tuesday 23 July 2013

Proposal yang romantik

Salam. Adatlah orang pompuan ni, nak sume yang sweet-sweet je. Sume terlebih gula. Aku peminat novel and drama Korea. Kalau dalam novel ni bila propose, biasa la, something yang you all boleh predict. Novel Melayu so cerita sume lebih kurang.

Tapi, lain dengan novel terbaru Suri Ryana, Playboy Itu Suami Aku (PISA), cara hero tu propose memang sweet. Siap ada belon-belon macam drama Korea. Almaklumlah Kak Suri Ryana sekarang menetap kat Korea. Mestilah ala-ala Korea kan.

Tak lama dulu, aku ada tengok satu video proposal orang Korea yang sangat sweet and mulalah mood berangan datang. Dah penah tengok? Kalau belum, layan dulu...


Sweet kan? Memang ala-ala drama Korea gitew. Kalau tengok drama Korea pun sume sweet-sweet belaka. 

Aku pernah baca dalam paper yang ditulis wartawan yang pernah menetap di Korea beberapa tahun. Lelaki Korea memang jenis sweet sama macam kita tengok dalam drama tu. Realitinya pun sama. So, kiranya tak da istilah.."Ooo..tu drama semata-mata".

Kalau aku nak mintak my future husband buat yang sweet-sweet gitew jugak boleh tak? Kalau tak aku tak nak terima proposal dia! Haha..

2 comments:

Unknown said...

auwwwwww..nak jgak nak jgak nak jgak..hihi

Cikrosecute said...

akak suka jugak layan drama korea...

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman