Thursday 4 April 2013

Beg tangan wanita

Salam. Of course semua kaum wanita sukakan beg tangan or bahasa omputihnya handbag. Ada yang kumpul beratus-ratus, tak kurang harga samapai 4-5 angka! Dulu kat tv3, rancangan Fuhh ada tunjuk segmen 'Selongkar' dan segmen tu la yang paling aku suka. Sebab? Nak tengok apa isi kat dalam. Hee..



Bukan la busybody tapi I know uoolls pun sedar yang handbag orang perempuan ni dalam dia mesti bersepah. Kalau tersusun pun kejap je. Hipotesis yang aku dapat :

"Makin besar handbag seorang wanita, makin bersepah isi di dalamnya"

Apa yang wajib ada dalam handbag?

Kalau aku :
1) Dompet : Dalam ni, semua benda penting ada. Terutamanya IC.

2) Handphone : Disebabkan aku guna 2 handphone, jadi aku akan bawak dua-dua setiap kali keluar.

3) Tisu : Ni antara benda penting bagi aku. Senang nak lap-lap.

4) Oil Control Film : Disebabkan muka aku ni berminyak sikit, jadi aku kena bawak benda ni. Even kat office bila dah tengah hari je mulalah aku menyapu benda ni kat muka.

4 benda ni wajib. Bila nak keluar berjimba, baru bawak kamera. Apa yang menyebabkan beg aku bersepah? Aku ni jenis yang tak suka nak buang sampah kat tepi jalan macam tu je. So, bila tak jumpa tong sampah, kalau aku makan gula-gula, keropok ke, plastik dia mesti aku lipat baik-baik masuk dalam beg. Aku akan buang bila dah jumpa tong sampah.

See..berhemah kan aku? Haha. Masalahnya bila otak aku ni pelupa. Kadang-kadang sampai seminggu plastik gula-gula dalam beg. Tu belum campur resit apa-apa yang aku pakai campak je.

Memang bila pakai handbag, nampak la wanita tu bergaya sikit. Nak-nak kalau beg yang mahal tu. Aku yang belum bekerja ni setakat pakai beg yang biasa-biasa je. Asal ada sudah.. Bila keluar, tak da pun orang tanya, "Harga beg ko berapa ek?" Kan? =_=    

4 comments:

Anak Munsyi said...

sama lah fyqa pun suka sgt handbag. semua benda kat atas tuu semua fyqa bawak kecuali kamera tak mampu lagi nak beli hehe. mai cakap baru beli bb kan ? meh le bb pin hee :D nti mai komen dekat blog fyqa taw takut fyqa lupa dtg sini ;P

Unknown said...

eh entry "whats inside my bag" lagi.. memang minggu entry begini kah? hehe ;)

fatin aziz said...

beg saya pun bersepah jugak..bawa gi kelas..dlm beg paling banyak plastik gula2 sebab beli byk gula2 xnk bagi ngantuk then buang je dlm beg dgn niat nak buang nanti tapi hampehhh..hehe

Hannah Sytieh said...

I love handbag :) betl.. kadang2 memg bersepah2x..

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman