Tuesday 12 June 2012

Hari Keusahawanan

Salam. Semalam telah berlangsungnya Hari Keusahawanan bagi seluruh part 4 under Faculty of Business Management. Entrepreneurship Day or E-Day diadakan di dataran Perpustakaan Tun Dr Ismai, UiTM Segamat. Program ni adalah untuk pelajar yang mengambil subjek Entrepreneurship bagi semester ini.

Program bermula dari 8 pagi hinggalah 10 malam. Tapi 11.45 malam baru aku sampai rumah malam tadi. Serius penat tapi alhamdulillah pulangan kami berbaloi. Paling best, aku dapat satu pengalaman baru yang sangat bermakna. Banyak yang aku belajar.

Group aku terdiri dari 8 orang. Fruit Bouquet. Kami menjalankan perniagaan berasaskan buah-buahan. Ada jus and buah potong. Tambahan perisa ada asam and sambal kicap. Nampak simple kan? Tapi tak menang tangan dibuatnya. Aku ditugaskan bahagian financial. Tapi semalam semua benda aku buat. Dari kerja kat belakang potong buah semua, sampailah ke depan.



Actually, pelajar diploma baru je mendaftar masuk. Tu yang memeriahkan lagi our E-Day. Kira-kira 31 gerai yang ada dengan pelbagai jenis jualan. Kalau setakat nak breakfast, lunch and dinner tu memang tak perlu risau. Semua ada. Pilih je. Pakaian, game turut ada.

Walaupun penat, serius awesome! Sem ni pun dah nak sampai ke penghujungnya. Sem depan pulak merupakan tahun akhir aku. Hope ada program macam ni lagi. Memang la mula-mula nak menguruskan pening kepala, banyak dugaan. Tapi kemanisannya tetap ada..=_=



4 comments:

Fazleyatul Aini said...

zaman sy dulu takde e-day pon
tapi ada SR open
skrg ada lagi tak?
dulu kalau SR open best gila, siap ada konsert

Ardini Humaira said...

bestnye pengalaman kat booth kan :D

ILA HonEyBuNNy said...

pengalaman tu penting kan dear..

enjoyyy :)

kindergartenlibrary said...

belajar mek pengalaman kan

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman