Wednesday 18 April 2012

Komitmen

Salam. Tajuk dipilih coz untuk menghighlightkan perkataan komitmen.

Tau tak apa itu komitmen? I'm sure ramai yang sedia maklum.

Bukan lah nak kata aku orang yang baik. Tak sama sekali. Aku bukanlah sempurna dan sama macam manusia lain. Komitmen terutamanya in group sangat penting. Anda harus sumbangkan effort untuk mencapai apa matlamat yang ditarget. Benda penting, komitmen juga harus tinggi. Bila melibatkan kerja, sorry to say aku tak suka sikap sambil lewa, buat tak tahu. Sedangkan, banyak benda nak buat. Benda lain aku boleh consider.

Bukanlah nak kata terlalu straight, tapi fikirlah effort orang lain jugak. Kalau yang lain mampu bagi komitmen, kenapa bukan kita? 

Lagi? Komitmen pada keluarga. Ingat, family first. Kadang-kadang banyak yang bila masing-masing dah makin membesar, umur meningkat, dah ada bf/gf, keluarga jatuh pada tangga kedua. Apa-apa mesti bf/gf dulu. Haiyakkk... Ini sudah salah konsep. Selagi belum ada ikatan tak payah la nak over sangat. Dalam Islam pun tak ajar kan?

Peace!


p/s : Aku tak nak buat entry panjang..nanti korang jugak yang boring baca..:p

3 comments:

jeBateja said...

uikkk.....baguih betui hang....harap2 ramai yg sedaq akan perkara ini...ahakz

Atiqah Fadzil said...

Family still 1st ;)

Woofer Storm said...

fmly mestilah yang utama ,namun jngn lupa pada sang pencipta kita pula..

#suka entry ni..

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman