Wednesday 7 March 2012

Subjek membosankan

Salam. Sem ni aku ada 7 subjects. Subject yang aku excited nak belajar Monetary Economics dan aku tak sangka pulak yang aku akan berhadapan dengan subject yang aku tak suka.. Waa...

Ethnic Relations, 2 credit hours. Before masuk first class, aku rasa ok kot subject ni. Tup tup, ia memengantukkan mata ni. Mana tak nya, dalam Malay nya dipanggil Hubungan Etnik dan apa yang tak bestnya, subject ni macam Sejarah!


Tolong!!! Aku tak suka Sejarah sejak azali lagi weh. Ramai yang tau tu memang subject paling aku benci zaman sekolah dulu. Nak lagi terus terang, aku tak pernah skor A walaupun sekali! PMR and SPM, B! Kalau aku kata aku dah tak suka tu, buku Sejarah pun aku campak entah mana dulu.

Semalam lecturer kata kena study pasal Malayan Union la, perjuangan itu ini la, sejarah zaman Islam dulu la.. Mati aku, mati. Dah la otak ni memang lembap sikit bab-bab Sejarah. Member pun dah dok gelak-gelak pandang muka aku yang tak merestui lecturer kat depan tu.

Oh ye, dah dapat tajuk assignment. Dan aku and partner memilih tajuk, PEMBINAAN MASYARAKAT MALAYSIA & FAKTOR PENENTU KEJAYAAN..

Bak kata lecturer, ni subject membantu untuk dapat A. Tapi kalau dah ianya berkait dengan Sejarah, memang aku tak suka. Sem lepas ada bab dalam salah satu subject tu berkaitan sejarah tentang riba zaman dahulu kala. Walaupun final and papernyer esoknyer, aku skip part tu. Memang aku tak baca.

Aku dan Sejarah memang tak sebulu.. Kesian aku kena belajar subject ni...:s

6 comments:

littledolphin said...

errr kita kontra.

saya pulak suka gila sejarahh.haha

ye memang susah kan bila belajar subjek yang kita tak suka? saya tak sebulu dengan bio dulu,so memang tak berapa nak skor dalam subjek tu.

cuba lah amalkan makan buah blueberri,boleh membantu boost learning ability.insyaAllah =)

iyka syafika said...

monetary economic tu subject cm mne?tolong gtahu blh..hihihi..iyka pn xminat sej..mcm worst je bunyi hubungan etnik 2.hihihi

Fazleyatul Aini said...

dear, u amik ISB kan
saya dulu, subjek yang palingggggggggggggggg membosankan of coz la yg ctu tu. lagi 1, masa part 5/6 ntah. subjek islamic legal maxims. sumpah mengantuk gila kalau masuk kelas tu. yang ngaja tu, ustazah cik zuina. mmg masuk kelas dia, saya dgn 3 lagi kwn mmg tidoq la. kalau budak2 present, lagi tidoq.hahahaha

asfira aminuddin said...

hehehe. i paham perasaan u sbb i tak suka subjek membaca. kalo sejarah tu lagi la tak suka. but since u wajib kena amik, i u cap good luck bebeh! just go for it :)

unknown said...

hahha.. akq sbr2.. clara taw perasaan tu.. Tapi yg nak kata perasaan tak suka sangat taklah.. clara tak suka dgn physic and add math tapi skunk dah oke bila da taw cre2 nak buat... heheh..

btw, monetary economic ape tu? blja pasal ape?

kindergartenlibrary said...

sejarah best sebenarnya ..
:)

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman