Sunday 8 January 2012

Recap Sem 3

Salam hujung minggu you all! Tuan tanah tinggal lagi 2 paper je, Isnin and Selasa then balik! 

Tak sangka cepat masa berlalu. Dah nak habis sem 3. Sem 3 adalah semester pertama aku di peringkat degree ni. So, entry kali ni aku nak recap apa yang berlaku sepanjang this sem.

1) Don't you know that cik mai tak pernah berjauhan dengan family? Wa....jauh seh Johor tu nak dibandingkan dengan Bangi tempat study diploma dulu. Mula-mula nak datang sini hati berdolak-dalik. But, fikir future je and alhamdulillah sekarang dah selesa kat sini.


Ni antara pic terawal yang diambil kat Segamat. Dalam masjid di UiTM. Oh! Spec tu auta semata-mata okeh. Saje menggatal nak pakai! *member punyer*. Hehe

2) Alhamdulillah, aku dapat kawan-kawan yang best degree ni. Ada yang sama dari zaman diploma and tak kurang jugak yang baru kenal kat sini. Yang tak best adalah jadual kelas yang full. Huhu. Walaupun kat Segamat ni tak da banyak tempat nak hangout, but adalah we all lepak kat dataran or pergi karoks, yang penting together! One more, Segamat ni banyak tempat makan!






3) Pada 28-30 October yang lepas, aku sempat mengikuti Operasi Khidmat Masyarakat (OPKIM) under Islamic Banking Student Association (IBSA) di Kg Ara Panjang, Kuala Kangsar, Perak. Satu pengalaman baru bertemu dengan penduduk di sana and keluarga angkat. Penat memang penat sepanjang perjalanan and program tapi puas. Dapat jugak kenal orang Perak.



4) Tak kurang jugak program Community Service and Seminar. Dua program ni untuk melengkapkan salah satu subjek yang kami amik. Comminity Service di masjid Kg Tasek Alai dan seminar bersama Ustaz Zahazan di UiTM.



Cepat masa berlalu and lusa dah start balik kampung. 2 bulan aku kat rumah jadi bibik sepenuh masa. Hope dapat lulus dengan cemerlang untuk sume subjek sem ni and next sem, part 4! Oh, saya dah besar rupenyer! Xoxo.

4 comments:

sea_lavender said...

wah bestnye..dah abis ye~ kte bulan 9.. Insya-Allah br masuk dgree part3..lpasan dip.. doakn ye..gud luck utk papers yg tinggl =)

Mysara Ab Rahman said...

tq & gud luk for you..:)

Zehan Ilyana said...

waaa..sweet memories rite..;D

sea_lavender said...

welcome~ thnkx..Insya-Allah.. =)

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman