Monday 2 January 2012

First final exam

Salam. Alhamdulillah, aku dah selamat sampai Segamat. Air kat sini pun dah surut and cuaca dah mula panas. Rumah sewaku tak dinaiki air..:)

Lusa aku akan mula menghadapi final exam. Student degree UiTM sure tengah bertungkus-lumus kan? Macam kat terminal Seremban tadi, aku terjumpa dengan student degree UiTM Shah Alam yang kusyuk baca note. Good!


Walaupun aku berada di semester 3, tapi ini adalah final exam yang pertama untuk degree coz aku dapat pengecualian kredit untuk tak amik sem 1 and 2.

Rasa risau, tak payah cakap la. Setakat ni persiapan dah 70-80%. Of course, semua orang ada target. Same with me. Paling penting aku tak nak hampakan harapan ibu ayah. Kalau diploma dulu mampu dean list *not for u'jub* , but can I get it also now? InsyALLAH.

7 subjects this semester but only 5 for final exam that are Quantitative Business Analysis, Usul Fiqh, Personal Development & Ethics, Principle and Philosophy of Islamic Banking and Fiqh Muamalat. Another 2 that not included are Arabic and Presentation Skills.

Waa..cuak seh! Kertas dah bersepah sana-sini. You all/senior yang dah berpengalaman, boleh share tips nak jawab paper degree? Coz my lecturer always bagitau yang degree tak sama dengan diploma..

Nota kaki : Buat semua yang menghadapi final exam, good luck! Sama-samalah kita berusaha untuk dapatkan yang terbaik! :)

5 comments:

Fazleyatul Aini said...

goodluck. usaha,doa dan tawakal >>> usaha,taqwa, mulia UiTM !!!!

hihi

Mysara Ab Rahman said...

tq sis!!:)

Ardini Humaira said...

All the best tau dear!

zoobida wiwi said...

good luck mai! :)

Mysara Ab Rahman said...

tq dini and atieyq..:)

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman