Wednesday 7 December 2011

Saya minat!

Salam. Ni entry hiburan semata-mata. Aku sangat minat ngan Acha Septriasa. Sejak awal kemunculan dalam filem Heart tahun 2006 lagi. Acha pun tua setahun je dari aku.


Memang tak dinafikan dia sangat comel. Tapi aku bukan suka tengok kecomelan dia je. Produk dia pun aku suka like her song, filem and drama. Pantang ada kat tv tu, sure tengok. Lagu dia tak payah cakap la, sume ada dalam mp3. 


Dulu waktu dia still dengan Irwansyah, dia ada keluarkan satu album Islamic sempena Ramadhan. Of course I ada. Bukan I yang kuar duit but my en sayang yang belikan. Lagu-lagu dalam tu sangat best. Setiap kali Ramadhan aku akan pasang. Kalau tak Ramadhan pun, bila-bila teringat. Lagu-lagu dalam tu akan buat anda ingat kebesaran Allah swt.


Gosip melibatkan Acha tak la selalu. Acha pun bukan jenis yang cerita murahan sana-sini. Sekarang ni pun dia masih study di Universiti Lim Kok Wing.

Dari segi keramahan, emm...maybe tak berapa nak tau coz aku belum pernah jumpa face to face but I wish one day. But, aku pernah berhubung di myspace and kini facebook dengan dia. Dia ok and mesra. Tak semestinya dia artis, dia tak da masa untuk peminat. Malahan bukan 1-2 mesej, bermesej-mesej.

Satu semangat yang aku suka pada dia, tak mudah berputus asa dalam study. Even dia tak dapat menempatkan diri di universiti pilihan di Jakarta untuk kos Undang-undang, dia tak putus asa. Continue study kat Malaysia amik Degree in MassComm. And, after this planning nak sambung Master. Serious, aku sangat suka pada orang yang mempunyai matlamat dalam pelajaran.


Saje je nk kongsi ngan korang coz aku tak pernah minat artis cam aku minat Acha Septriasa. Tak da sape yang mendorong aku untuk minat dia and itu memang atas diri sendiri. Folder pic dia pun ada dalam laptop ni. Hehe.

Biarlah orang nak kata apa pun, aku tak kisah. Orang lain mesti ramai lagi artis gempak-gempak kan, but I don't care. Huhu. 

Memang orang akan kata, artis tak eloK. Lebih baik tokoh ilmuan yang sewajarnya but dari segi hiburan aku minat dia. Dari bidang penyiaran, ekonomi, lain. Bukan fanatik, but minat.

No comments:

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman