Sunday, 17 April 2011

Pokok 'tunang'??

Salam. Haila my mummy and daddy. Anakmu ini baru je 21 tahun. Tu pun kena tunggu 13 mei baru genap.

Pagi tadi tengah aku syok mengadap makanan, tiba-tiba ibu ayah bercerita pasal satu pokok nangka yang ayah tanam. Ayah namakan pokok tu 'pokok kak yong tunang'. Katanya mula-mula, saje je namakan. Last-last lepas pokok tu dapat je nama dia, dia tumbuh dengan suburnya, dengan baik sekali tanpa sebarang masalah!


Alamak pokok ni. Tak boleh ke kau amik nama lain. Malu den! Ibu ayah pun cakap..

"Pokok tu macam tau-tau je. Boleh la masak nangka tu nanti bila ko tunang"

Calon pun tak da. Berfikiran ke arah itu pun lambat lagi. 5-6 tahun lagi kot. So, memang ibu ayah panggil pokok tu dengan nama keramatnya la. Aku pun dah tak da idea nak jawab.

6 comments:

atiey azha said...

habis tu , tak tunang tak berbuah le pokok tu ye . hehee ..

mysara said...

haha..agaknyer la kot...
tu yg kena tunang gk la nmpknyer...:p

Manja (let it be my sweet name) said...

wah nanti tunang ajak Mnaja dtg tau
hehe

manja x de calon lagi

mysara said...

insyALLAH...:)

same la kte..mai pn lum ada calon..muda g kan...:p

Redbloodsnow said...

hahaha...sgt tak menahan nama tu..kehkehkeh. unik ape hikssss :D

mysara said...

tu la sis..
mai naik tersedak makan wkt tu...

 
FULL DESIGN:JIAKREATIF╬×LT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman