Monday 28 February 2011

Misi mencari 'Salespeople'

Salam. Korang suka tak bila ada salespeople datang and approach barang? Terus-terang aku memang tak suka sangat. Ye la, aku dah pernah tertipu dengan celcom dulu. Ni semua gara-gara aku dengar apa yang salespeople tu nak cakap. Dah la membazir masa je.

Dan disebabkan sem ni aku amik subjek PERSONAL SELLING, aku belajar macam-macam tentang selok-belok dunia selling ni. Dan, kami diberi assignment oleh lecturer yang sangat baik hati untuk mencari salespeople and tengok teknik macam mana yang diorang guna untuk approach kita. Lecturer siap nak bukti dengan wajib attach kan sekali kad or pahmplet dari salespeople tersebut.

Sesungguhnya aku tak suka dengan assignment ni. Kena keluar mencari salepspeople and buat-buat minat dengan produk apa yang diorang tawarkan. Ala-ala berlakon gitu! Pas tu pandai-pandaila tarik diri dari membeli.

So, malam tadi aku telah ke PKNS, BANGI. Ramai jugak orang. Ada karnival IT.Aku berjalan sana-sini, ada la pahmplet yang aku dapat. Tapi aku rasa tu belum ok. So, aku ke perkarangan PKNS pulak. Bahagian luar kan. And aku jumpa booth celcom. So, apa lagi, aku rasa ni pun ok jugak.

Celcom ada buat promosi broadband sekarang. RM 38 untuk 3 bulan pertama. Then barulah RM 48 untuk bulan-bulan yang kemudiannya. Memang aku layan je la apa yang salespeople tu cakap and buat-buat minat. Padahal aku dah ada mexis broadband and aku tak bercadang pun untuk tukar. Buat muka berminat then mintak kad and pahmplet, siap kerja! Aku siap cakap "NANTI APA-APA SAYA CALL". Wah..itu cara nak tarik diri ek. Hehe..


OK..kerja dah siap. Tinggal nak tulis balik apa yang patut..:)

4 comments:

mimie =) said...

sme la..
sgt2 xske ngn salesperson celcom..
memaksa...
org ckp da ad suh bli gak...
yg sim free tu ramai da kne...
smp p kat maxis centre diorg cam da tau je ape mslh kite..
hahhaha..
lawak2..

Mysara Ab Rahman said...

tu la..mai kne yg sim free tu la..
ishh...

Cik Para said...

kte pun tk suke salespern clcm.
:)

nice blog

KatekateKite said...

hehe..tak penah lagi ade pengalaman camtu, kalao depa panggil laju2 lari mmg tak berminat! ;p

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman