Sunday 3 October 2010

Sikap semasa exam

salam
sekarang musim test kan??
tak lama lagi final exam..so, good luck pada semua yang akan menghadapinya

aku ni jenis suka memerhatikan keadaan di sekeliling
ye..dari situ aku akan dapat idea apa yang aku boleh sampaikan and kongsikan dengan korang
selain dari kehidupan harian aku
aku suka bila boleh berkongsi pendapat and pandangan dengan korang semua

sikap semasa exam..
apa yang aku maksudkan ye??
pernah tak korang bawak toyol@note or meniru time exam
aku rasa of course la ada yang pernah kan
tu memang life as a student

seumur hidup aku, memang aku tak pernah bawak note time exam
memang tak patut lah kan
means kita tak jujur dengan diri sendiri
kalau meniru just tanya-tanya dekat kawan sebelah ni aku tak kisah and boleh terima
tu memang dah biasa

tapi macam mana pulak dengan orang yang tulis dekat atas meja sebelum lecturer masuk?
kalau kuiz tak pe..simple je...
test??
10% untuk carry mark
memang ramai yang buat macam ni
diorang tak nak berusaha keras untuk mngingat fakta yang penting
pada diorang, tulis je atas meja

bila dapat mark nanti, golongan ni la yang tinggi
memang for sure la kan
lepas tu membangga denagn markah yang anda dapat dengan cara tidak jujur
wajar ke??
anda menipu diri sendiri
paling penting, apa yang anda dapat itu tidak berkat
bukankah belajar ini memerlukan keberkatan??

ni sekadar pandangan and nasihat aku buat semua
pada yang nak take note, take note lah ye
kalau tak, terpulanglah pada anda
tak salah untuk kita berkongsi sesuatu untuk kebaikan...

masing-masing ada pendapat and pendirian tersendiri
itu cara aku
sebab bagi aku kalau kita tak jujur dengan diri sendiri and tak da keberkatan, macam mana or setinggi mana pun yang kita dapat sekarang.....
pasti ada balasannya dari ALLAH
kerana ALLAH itu MAHA ADIL
dye akan memberi pada yang berusaha....

'YOU WILL GET WHAT YOU DESERVE'

3 comments:

Azeera Ali said...

I Like this one very moch..:)

Anna Boleyn said...

masa skola dulu pernah lah wat. hehe beselah tk mtured agi. hehe :p

Mysara Ab Rahman said...

haha...time skolah kn....

 
FULL DESIGN:JIAKREATIFΞLT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman