Friday, 5 February 2010

Demam oh Demam

salam...
lame sunggguh tak update blog semenjak 1st week..
bukan sebab ape, busy ckit...g pn skrang ni ak baru je nk baik dari demam..seminggu demam ni xlarat sungguh rasenyer..demam yg paling teruk pernah ak rase la....
ri ni ak nk kongsi apa yg ak hadapi sepanjang demam teruk ni...

RABU (27/1)
Ari ni cuaca kat kolej panas sangat..berbahang semacam....sampai tak tau la nk describe cm ne...ak ada claz smpai 3.30ptg ri ni...claz last skali BANKING OPERATION...time tengah hari ak n kawan2 g makn makanan feveret ak!! fast food...ri ni kami memilih PIZZA HUT..ush2 sedapnyer sampai makan tak ingat dunia!!
Ble petang ak balik umah sumanyer masih ok g...malamnyer waktu ak ngah borak2 ngn bdk umah ni ak dh rase tak sedap badan...ala...baru nak trase panas ckit kn....ak mtak la PANADOL kt bdk bilik ak, meera...moga2 lega ckit ble bangun pagi sok....

KHAMIS (28/1)
Ak g claz spt byase..ada 2 claz je smpi 12.30tgh.....tp badan ni dh rase tak sedap..pg d sblm g claz ak dh makan ubat...ak try gk bertahan sampai claz ke2 wlupn payah sgt...makin tengah hari makin tak larat badan ni...ak kol ayah nk suh dye anta bekalan ubat, tp ayah bz..nk wt cm ne...
Balik je dari claz ak trus tdo...xlarat nk bangun lgsg!! ak juz makan donut je...tu pn 1!!
Malamnyer plak ble bdk2 umah ak tgk ak dh xlarat sgt n dh beberapa kali muntah, dorang paksa ak suh g klinik..so kami ke KLINIK PUTRAJAYA la malam tu...thanx to bdk2 umah....NOA, TIRAH, DIYA, AJA, ILA n MEERA!!

JUMAAT (29/1)
Ak tak g claz ri ni...ada 1 claz je..dah xlarat sgt kn....nk sarapan pn xlarat..dh la umah sewa ak tu 2tingkat..nk turun tangga punyer la payah....ble dh tgah hari bdk2 umah ni anta ak blik trus ke kg....lemahnyer.....tp lega gk r ble dh smpi kg.....

SABTU & AHAD (30,31/1)
Sepanjang sabtu n ahad ni ibu la yg banyak jaga makan minum ak..ak nk bangun pn xlarat....thanx ibu!!!!! tp malangnyer muntah2 tetap berlaku yang menyebabkan badan ak jd lemah...

ISNIN (1/2)
Ibu anta ak g klinik ari ni...ak cadang nk amik ubat n sambung MC...tp laz2 ak kne cek darah n keputusan ujian darah ak tu rendah dari paras normal...147 je...oh no!! ak kene masuk air plak..air tu siap diisikan dengan vitamin n ubat tahan muntah....ish...penat lak nk tunggu air tu habis....sabar yo la den....pas tu ak disuruh cek darah g utk ari slase.....

SELASA (2/2)
Ak ke klinik g...wat ujian pemeriksaan darah g n keputusannyer memang menghampakan ak...darah ak turun g..kalu smlm 147, ri ni plak 87 je...bayangkanlah berapa banyak tu...darah normal sepatutnyer 180...so ak xda piihan lain kne masuk air g...nek lebam tangan ni jadinyer.....
Apa ygwt ak tak tahan g, dorang suh ak cek darah wkt ptg nanti lagi.....hope darah tu nek la.....
Ibu try suh ak makan bubur n sup for make sure darah ak nek ptg nanti tp malangnyer ble g klinik ptg tu............darah ak bertambah turun...:(..sdey rasenyer..darag tak nek2...darah ak dh jd 78...dh la tangan ni dhh sakit asyik kne cucuk je.....

RABU (3/2)
Ak kne cek darah g skali ari ni....harap2 jangan la turun g...ni kali ke4 kne cek....penat dh ke klinik....nk makan ubatnyer lagi....tensen!!
Mcm2 usaha yang ibu wt malam d utk make sure darah ak nek...kne makan kerang (p/s:wlupn ak amat mmbencinyer!!), minum 100plus 1 botol besar (p/s:tanpa pgetahuan ibu, ak mtak tlong alang minum skali..hehe..:p) n paling tak suker nk kne makan bubur.....
Nasib bek ri ni darah ak nek ckit...dr 78 ke 87....alhamdulillah.....xpayah amik darah g......=)
Kalu darah ak rendah d memang pihak klinik dh g tau yg ak akan dianta ke hospital....nasib bek.....

KHAMIS (4/2)
Ak beransur ok ckit ri ni...tp still muntah gk ble makan bubur..so kesimpulannyer ak cume bleh makan ROTI n EPAL je...tu je la yg bleh ak makan utk mngelakkn muntah...tak larat la ak..asyik muntah je....
yg pntg perut tak kosong...
G 1 ibu pakaikan ak TALI KASUT kt leher....hahaha...klakar kan bunyinyer...tp tu la petua atuk ak dlu kalu asyik muntah je....ikatkan kt leher.....

Ari ni dah ari jumaat...tu la ari2 kritikal yg dapat ak berkongsi ngn korang sume...ari ni ak teringin nk makan makaroni plak...mak cik ak g tau dye nk wat kan nanti n dye akan anta kt bangi nanti ble ak blik umah sewa...ush...xsabarnyer...teringin sangat nk makan makaroni n kuah prego tomato tu...huhu....
K la...nanti ada mase ak update blog g....salam....

No comments:

 
FULL DESIGN:JIAKREATIF╬×LT™ Copyright to:Mysara Ab Rahman